Alla inlägg den 18 januari 2010

Av electronicrockdoll - 18 januari 2010 17:57

Den här dagen har varit lite upp och ner. Morgonen var rätt cp pga en sak, så min morgon blev helt flum när jag sprang omkring i lägenheten och försökte göra mig iordning. Hur som helst, kom jag iväg ut till bussen. Då står den där och åker iväg så jag missar den, crap! Som tur var det en försenad buss så det tog bara två minuter eller något så kom det en ny.

Kommer till skolan, har varit en okej dag. Lyckades komma ifrån idrotten med ont i fingret och uppskrapade knän, men vafan, jag anstängde mig i alla fall, haha.

 

Drog in till stan och gick omkring där i en timme ungefär helt själv och hade beslutångest om vad jag skulle göra resten av dagen. Åka hem och sitta och glo är inget alternativ för mig, dels för att det är fruktansvärt tråkigt och dels för att jag inte direkt trivs speciellt i min lägenhet. Sonja, som jag inte träffat på år och dag, var i Karlstad men jag skulle ändå kanske inte kunna träffa henne för hon var upptagen. Damn.

Frågade Robert om han ville hitta på något, om Sara ville fika efter hon slutat. Kollade med Elinor om hon skulle med halv 4 bussen, för då kunde jag i alla fall åkt till mamma och pappa och...äta?

Gick på bussen till slut, skickade sms till Robert att jag skulle åka. Då får jag tillbaka "Nej! jag ska ju till stan nu!".  Jaha.

Jag gick fram till busschaffören och frågade helt dumt "kan jag jämt få gå av?" Svaret blev surt "jaha" .  Vafan, fritt land eller?

 

Mötte Johanna på torget, så det blev fika på tågstationen, sen kom Robert dit och Johanna åkte hem. Pratade lite med Robert, sen kom Sonja och hämtade upp mig för hon var klar med sina upptagna grejer. Drog hem till mig och satt och pratade om allting ett tag. Det var riktigt nice, aldrig att det får ta såhär lång tid innan jag träffar den människan igen, vilket det inte blir eftersom hon kommer på min fest till helgen men whatever , haha. När man gått där själv på stan i vad som känns en evighet så träffar man plötsligt massa folk.

 

Jaja, however, får se hur dagen slutar. Ska snart ringa Pjär och antagligen gå ut en sväng eller något :) ciaoo!

Ovido - Quiz & Flashcards